گدایان کلیک
کافه مثبت: این روزها فعالیت در رسانهها تبدیل به ابتذالی عجیب گرفتار شده است. رسانه عرصهای تخصصی و جدی است که اگر برای مدتی محتوایی ضعیف و کم ارزش نیز در آن تولید و عرضه شودگ خیلی زود از سوی مخاطب پس زده خواهد شد.در شرایطی که محتوای مبتذل در برخی رسانهها […]
کافه مثبت: این روزها فعالیت در رسانهها تبدیل به ابتذالی عجیب گرفتار شده است.

رسانه عرصهای تخصصی و جدی است که اگر برای مدتی محتوایی ضعیف و کم ارزش نیز در آن تولید و عرضه شودگ خیلی زود از سوی مخاطب پس زده خواهد شد.در شرایطی که محتوای مبتذل در برخی رسانهها خودنمایی میکند؛ برخی رسانهها نیز مسیر دیگری را در پیش گرفته و نوع دیگری از محتوا را تولید میکنند تا به اصطلاح همواره در اکسپلور باشند. بسته به اینکه چه موضوعی در کشور اهمیت دارد؛ این محتوای پوچ و بیارزش به صورت روزانه تولید میشود تا به اصطلاح چند کلیک از مخاطب گرفته شود.
مثلا در دورهای که بحث درگیری نظامی ایران و اسرائیل وجود دارد؛ این رسانهها همواره تیتری با عنوان «اعلام آماده باش به ملت ایران/امشب بحران جدید در راه است» را با تصاویر موشکی منتشر میکنند. یا در زمان ناترازی برق و انرژی هر روز مطلبی با عنوان «ادارات فردا تعطیل شد» منتشر مینمایند. مخاطب نیز با کلیک بر روی این اخبار با مطالبی بی سر و ته مواجه میشود که در پایان چند سطر عنوان شده که فعلا جنگی در راه نیست و تا این لحظه از تعطیلی ادارات خبری دریافت نشده است.
این روش هرچند بیاهمیت است اما با توجه به تکرار مداوم آن میتواند باعث تشویش ذهن مخاطب شود و از همین رو لازم است تذکری جدی به این رسانهها داده شود تا بلکه مسیرهای بهتر و محترمانهتری برای تولید اخبار خود پیدا کنند.
کافه مثبت آماده انعکاس دیدگاههای افراد،سازمانها و نهادهایی است که نام آنها در این مطلب آمده است.








دیدگاهتان را بنویسید