آخرین اخبار

ادبیات بی‌مزه در تبلیغات میدانی شهرداری

کافه مثبت: رواج سلیقه‌های سطحی و بعضا مبتذل در حوزه تبلیغات باعث شده تا این عرصه به جای بهره گیری از پیام‌های جذاب و حرفه‌ای، به فضایی برای نمایش پیام‌های سطحی تبدیل شود.   آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید مربوط به تبلیغات بخشودگی جرائم و عوارض شهرداری است که با بهره گیری از جمله کلیشه‌ای […]

اشتراک گذاری
04 فروردین 1402
639 بازدید
کد مطلب : 317

کافه مثبت: رواج سلیقه‌های سطحی و بعضا مبتذل در حوزه تبلیغات باعث شده تا این عرصه به جای بهره گیری از پیام‌های جذاب و حرفه‌ای، به فضایی برای نمایش پیام‌های سطحی تبدیل شود.

 

آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید مربوط به تبلیغات بخشودگی جرائم و عوارض شهرداری است که با بهره گیری از جمله کلیشه‌ای «بخشش؛ لازم نیست اعدامش کنید.» تلاش شده تا ظاهرا نظر رهگذران جلب شود. البته نویسندگان این کمپین تبیلغاتی به همین حد بی‌مزه‌گی هم بسنده نکرده‌اند و مثلا با تبدیل نام «پایتخت» به «بلدیه» تلاش کرده‌اند تا حجم مزه‌پرانی خود را به اعلی‌ترین حد درجه برسانند حال آنکه چنین محتوایی نیاز به این همه بامزه‌ بازی ندارد و باید پیام به صورت رسمی و در کوتاه‌ترین حد ممکن به مخاطب ارسال شود و این نوع فانتزی بازی مخاطب را گمراه می‌کند و این تصور را ایجاد می‌کند که کل این پیام احتمالا یک شوخی است.

نکته قابل تامل در این تبلیغات درج عبارت «بخشش» با فونت بسیار درشت است که همزمانی آن با اتفاق‌های سیاسی این روزها می‌تواند معنادار باشد.

کافه مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.